Kierujący TIR-em traci panowanie nad pojazdem i wjeżdża w wiadukt. Konsekwencją uderzenia jest naruszenie konstrukcji wiaduktu. Ze względów bezpieczeństwa wiadukt zostaje zamknięty, rozpoczyna się jego remont, a kierowcy zmuszeni są do objazdu tej drogi. Kto w takim wypadku zapłaci za koszt remontu wiaduktu? W związku z utrudnieniami w ruchu związanymi z wyłączeniem wiaduktu wiele firm transportowych, w tym szczególnie w zakresie transportu osobowego poniesie dodatkowe straty lub utraci spodziewane korzyści.

 

 

 

  • Z którymi z rodzajów szkód: na mieniu czy na osobie związane jest większe ryzyko, a tym samym wyższe kwoty wypacanych odszkodowań?

  • Czy z OC komunikacyjnego będą pokryte tylko tzw. szkody rzeczywiste (za uszkodzony samochód - taxi), czy również szkody polegające na utracie spodziewanych korzyści (taksówkarz przez kilka dni nie wykonuje swojej pracy, bo jego samochód trafił do warsztatu po kolizji drogowej nie z jego winy)?

  • Po co przewoźnikowi wykonującemu transport osobowy jest potrzebne tzw. „OC nadwyżkowe”?

  • Jakie dodatkowe korzyści przyniesie Ubezpieczonemu zawarcie umowy generalnej w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych z Ubezpieczycielem?

  • Czy w firmie funkcjonuje program zarządzania pojazdami służbowymi?

  •  

    Transfer ryzyka

  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych – OC (obowiązkowe)

  • ubezpieczenie auto casco pojazdów mechanicznych – AC

  • ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków - NNW

  •